چرا بر اساس تیپ شخصیتی MBTI خود هنوز تنها هستید؟

1403/05/04 3:33 PM - یک ماه قبل


اگر در حال حاضر مهم ترین رابطه ای که دارید با بستنی است و در حین خوردن آن زیرچشمی زوج های عاشق را نگاه می کنید، باید این مقاله را بخوانید. چون تیپ شخصیتی شما باید علت تنها بودنتان باشد. در این مقاله می گوییم چرا با توجه به تیپ شخصیتی MBTI خود هنوز سینگل هستید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی INFP: هیچکس به اندازه کافی خوب نیست

به عنوان تیپ شخصیتی INFP، تخیل شما را باید به رودخانه خروشانی تشبیه کنیم که هیچ وقت آرامش ندارد و واقع گرایانه بودن جزو اولویت های شما در زندگی نیست. شما به قدری اسیر ذهنیت «چه می توانست باشد» در مقابل «چه چیزی واقعا است» شده اید که به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که مطابق با انتظارهایتان باشد.

شما اغلب درباره شریک ایده آل زندگی خود، رویاپردازی می کنید اما حقیقت این است که هیچکس به اندازه کافی برایتان خوب نیست. بنابراین دائما دنبال آن شخص کامل می گردید، در نهایت تنها می مانید و همراه شما فقط رویاهای عاشقانه و همراه با شادی با پایان خوش است.

این افراد را با کمک مقاله زیر بهتر می شناسید:

تیپ شخصیتی ENFP: هیجان خیلی سریع از بین می رود

چطور می شود که افراد آن شور و هیجانی را که در قرارهای اول و دوم داشته اند، در قرار سوم از دست می دهند؟ این یکی از بزرگترین رمز و رازهای شما، به عنوان تیپ شخصیتی ENFP است. شما همیشه دنبال چیزی جدید و هیجان انگیز می گردید و از شنیدن یک داستان مشابه و تکراری، خیلی حوصله تان سر می رود. از نظر شما ملاقات با سایرین و قرارگذاشتن با آن ها یک ماجراجویی است نه شنیدن داستان سگ طرف مقابل، مادربزرگ یا کار اداری خسته کننده او. هیجان برای شما خیلی زود رنگ می بازد و دنبال هیجان بعدی می گردید.

این شخصیت ها را با خواندن مقاله زیر بهتر درک کنید:

تیپ شخصیتی INTJ: مردم چنگی به دل نمی زنند

پیداکردن فردی که شبیه به شما باشد، عملا مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. درست می گوییم ای تیپ شخصیتی INTJ؟ شما ترجیح می دهید تنها بمانید و سرتان را با فیزیک کوآنتوم یا نظریه هایی درباره سفر در فضا یا رمزگشایی زبان های باستانی بند کنید، به جای اینکه مجبور به تحمل فردی حوصله بر باشید! اگر از نظر ذهنی و روحی با فردی احساس هماهنگی و نزدیکی نکنید، آن رابطه با یک نه گنده، ماندگار نخواهد بود. سایرین اغلب به شما می گویند که «بیش از حد فکر می کنید»، اما شما در جواب می گویید آن ها به اندازه کافی فکر نمی کنند!

این تیپ ها را کمک مقاله زیر بیشتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ENTJ: برای افراد عادی خیلی ترسناک هستید

شما را به عنوان تیپ شخصیتی ENTJ با توجه به شغل های بزرگ و موفقیت های متعددی که داشته اید، می شناسند. شما وقت برای بازی ندارید و فردی را می خواهید که با سبک زندگی پرسرعت و پرانرژی شما همگام شود. متاسفانه بسیاری از افراد هر زمان که وارد اتاق می شوید، می ترسند و اضطراب می گیرند! اگر آن ها نتوانند با شور شما در زندگی و استانداردهایتان خود را وقف دهند، ممکن است احترامی را که برایشان قائل می شدید از دست بدهید.

برای درک روابط این تیپ ها مقاله زیر را بخوانید:

تیپ شخصیتی INFJ: شما منتظر اسب تک شاخ هستید

به عنوان تیپ شخصیتی INFJ، یک نژاد خاص محسوب می شوید و پیداکردن فردی منحصر به فرد شبیه به خودتان مانند این است که دنبال یک گیاه خوار در رستوران با منوی غذاهای گوشتی باشید. هر قرار شما با سایرین مانند این است که با افرادی دیدار می کنید که از سیاره دیگری آمده اند که درباره شغل خود حرف می زنند و میل ندارند از همان آغاز عمیق باشند.

شما دنبال شریک زندگی می گردید که نه تنها ظاهر، هوش و مهربانی فوق العاده ای داشته باشد، بلکه همچنین آماده باشد در اولین قرار به سفری به دل جنگل های آمازون برای درختکاری بروید. متاسفانه معیارهای شما مانند یک اسب تک شاخ خیالی و افسانه ای هستند. باید واقعا آه بکشیم.

برای شناخت بیشتر این تیپ ها، مقاله زیر را مطالعه کنید:

تیپ شخصیتی ENFJ: احساسات شما سایرین را می ترساند

اوه به تیپ شخصیتی ENFJ رسیدیم! شما سخت تلاش می کنید تا همه را راضی کنید و همه کارها را به نحو احسن انجام دهید که کسانی که با آن ها قرار می گذارید، بیشتر اوقات صفت «پرشور» را به شما می دهند. این توصیف درست است. شما احساس می کنید که سایرین به قدری بی تفاوت، بی ملاحظه اند و نمی خواهند عاطفه نشان دهند که پس از چند قرار نارضایت کننده، ترجیح می دهید تمرکز خود را بر بهبود زندگی افرادی بگذارید که حمایت و نصیحت شما را می خواهند. این افراد قدرنشناس را فراموش کنید. از آخر کسی پیدا می شود که سرشارشدن از عشق و محبت را تحسین کند.

این تیپ ها را با خواندن مقاله زیر بیشتر می شناسید:

تیپ شخصیتی INTP: شما همه چیز را بیش از حد تحلیل می کنید

منظورشان چی بود زمانی که گفتند «بهت پیامک خواهم داد؟» یا اینکه صدای شما، آن ها را به یاد کسی انداخته است؟ چرا چند مرتبه با موهایشان بازی کردند؟ مغز شما به عنوان تیپ شخصیتی INTP از زمانی که قرارتان تمام شده است، دنبال پاسخ این سوال ها می گردد. دست خودتان نیست، سیم کشی مغز شما به نحوی است که همه چیز را تحلیل کنید، بنابراین قرارگذاشتن با سایرین شکنجه است. خیلی ساده تر است که خانه بمانید، غذا از بیرون سفارش دهید و (مجددا) فیلم ماتریکس را ببینید. مردم از نظر شما بیش از حد آشفته کننده هستند و به هرحال مطمئن نیستید که از آن ها خوشتان بیاید.

این شخصیت ها را با مطالعه مقاله زیر بهتر بشناسید

تیپ شخصیتی ENTP: بی صبرانه عطش چیزی جدید را دارید

جای شگفتی ندارد که به عنوان تیپ شخصیتی ENTP با تعهد داشتن مشکل داشته باشید و برایتان یک چالش باشد. شما دوست دارید کسی را با هوش و افکار مشابه با خود پیدا کنید، اما همچنین زمانی که فردی جدید در اتاق راه می رود، چشمانتان به سمت او خواهد رفت و هیجان زده می شوید. ذات جذاب و عشوه آور شما باعث می شود که توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید. اما زمانی که حرف تعهد پیش می آید، حوصله تان سر می رود یا فکر آن شما را می ترساند. اشکال ندارد الهه عشق پردازی! روزی فردی مثل خودت را پیدا خواهی کرد.

مقاله زیر کمک می کند این افراد خود را بهتر درک کنند:

تیپ شخصیتی ISFJ: به خاطر یک گربه ممکن است قرارتان را لغو کنید

شما حواستان به همه و حیوان خانگی آن ها است. به هرحال تیپ شخصیتی ISFJ دارید. شما هرگز خودتان را در اولویت قرار نمی دهید. یعنی ممکن است موافقت کنید مراقب فرزند بهترین دوست خود باشید، گل های همسایه را آب بدهید یا به دیدن والدین خود بروید بدون اینکه به یاد آورید آن شب از قبل با فردی قرار گذاشته اید. وقت آن است که قرار را به زمان دیگری موکول کنید، اما انگار گربه سرگردانی در خیابان است که به کمک شما نیاز دارد.

به کمک مقاله زیر این تیپ ها را بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ESFJ: دنبال کسی می گردید که باید نجات داده شود

بدون تردید لباس سوپرمن به تن شما می آید ای شخصیت ESFJ، اما مجبور نیستید برای اینکه دل کسی را ببرید شوالیه ناجی او باشید. به جای آنکه دنبال فردی بگردید که شریک جرم او شوید، در نهایت دنبال فردی خواهید گشت که به نجات یافتن نیاز دارد و قبل از اینکه بدانید وارد رابطه با اولین فردی شده اید که می گوید «کمک!». شما این مسیر را انتخاب می کنید چون قلبی از طلا دارید اما شایسته کسی هستید که بخواهد از شما مراقبت کند.

برای درک بهتر روابط خود مقاله زیر را بخوانید:

تیپ شخصیتی ISFP: بیش از حد روحیه هنری دارید

خلاقیت افراد با تیپ شخصیتی ISFP، مرز و حدی نمی شناسد. به همین دلیل برایتان سخت است فردی را پیدا کنید که شور و انرژی در حد خودتان داشته باشد؟ همه می گویند افراد متفاوت جذب یکدیگر می شوند، اما شما احساس می کنید که با همه نوع تیپ شخصیتی قرار گذاشته اید جز کسی که شما را درک و جذب کند. شما مهارت بالایی در طراحی، نقاشی و نواختن گیتار دارید، در حالیکه سایرین بیشتر به گلف و تماشای سریال علاقه دارند. خسته کننده است!

مقاله زیر را برای درک خصوصیات خود حتما بخوانید:

تیپ شخصیتی ESFP: هیچ کس نمی داند که دارید می آیید یا می روید

لقب شما به عنوان تیپ شخصیتی ESFP، عمل کردن بدون فکر و هیجان جویی است. این موضوع باعث می شود که وقت خود را برای آشنایی غیرقابل پیشبینی و غیرمنتظره با علایق جدید آزاد بگذارید. شما ترجیح می دهید به جای متعهدشدن به کسی، دستتان برای انتخاب باز باشد و اگر همه چیز جدی شود، ترس از دست دادن بر شما غلبه خواهد کرد. شما می ترسید که اگر متعهد شوید، سایر فرصت ها را از دست بدهید و در نهایت احساس کنید که به دام افتاده اید. اما هیچ اشکال ندارد که با دقت و وسواس انتخاب کنید.

این تیپ ها خصوصیات احتمالی زیر را نیز دارند:

تیپ شخصیتی ISTJ: قانع شده اید که کسی شما را درک نمی کند

با آنکه ممکن است باور نکنید که منحصر به فردترین فرد در دنیا هستید، اعتقاد دارید که اکثر افراد در سیاره ای مشابه با شما زندگی نمی کنند. به عنوان تیپ شخصیتی ISTJ، فردی منظم و رویکردپسند هستید و رویکردی منطقی در زندگی دارید، یعنی بهترین عملکردتان را در محیط خود، طبق اصول خود و دور از مردمی که «با آن ها جور در نمی آیید»، نشان می دهید. از نظر شما این افراد عشق مهمانی، تنبل یا کسل کننده هستند، بنابراین چه کسی به آن ها واقعا نیاز دارد؟

این تیپ ها در حالت ناسالم خود ویژگی های زیر را دارند:

تیپ شخصیتی ESTJ: توصیه نخواسته شده شما معجون عشقی که فکر می کنید، نیست

بله واقعا فکر خوبی نیست که درباره بهبود سبک زندگی یا حرفه فردی که با او قرار می گذارید، سخنرانی کنید و پیشنهاد دهید. اما به عنوان تیپ شخصیتی ESTJ، دست خودتان نیست. مگر نه؟ شما همان الگویی هستید که دوست دارید در کودکی می داشتید، بنابراین چرا بقیه نمی خواهند به حرف ها و توصیه های شما گوش کنند؟ شما به قدری قصد کمک به سایرین و راهنمایی آن ها دارید که فراموش می کنید عشق بیشتر درباره گل رز است تا رزومه شغلی.

مقاله زیر برای شناخت بهتر این افراد نوشته شده است:

تیپ شخصیتی ISTP: شما عملا یک ربات هستید که آچار فرانسه به دست دارد

مغز مکانیکی شما نقطه قوتتان به عنوان تیپ شخصیتی ISTP است. اما زمانی که موضوعات عاشقانه و قلبی پیش می آید، گاهی انسان بودن را با یک ربات کاملا کارآمد و بدون احساس بودن قاطی می کنید. نظر شما درباره یک شب عاشقانه ممکن است شامل توضیح درباره علت خرابی اخیر ماشینتان باشد، در حالیکه طرف مقابل فقط التماس کند احساس خود را بگویید! وقت آن است که شل کنید و اجازه دهید احساساتتان رها شوند.

خود را با پس از خواندن مقاله زیر بهتر بشناسید:

تیپ شخصیتی ESTP: از نظر شما عشق زمانی بهتر است که بازی باشد

به عنوان تیپ شخصیتی ESTP شما عاشق لاس زدن هستید و این کار به شما هیجان می دهد. اما زمانی که طعمه خود را به چنگ آوردید، حفظ علاقه تان به او سخت خواهد شد. علت آن این نیست که طرف مقابل خسته کننده است، فقط این است که حالا برای به دست آوردن او با چالش روبرو نیستید. شما دوست دارید تا جایی که می توانید دنبال ماجراجویی بروید. خوشی و هیجان زمانی به پایان می رسد که همه چیز بیش از حد جدی شود. شعارتان این است که آدم یک بار زندگی می کند، درست است؟ پس برای رابطه همیشه وقت وجود دارد!

به کمک مقاله زیر این شخصیت ها را بهتر بشناسید:


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.