آیا استفاده از تست های شخصیت شناسی به نفع شرکت شماست؟

1403/03/15 11:05 PM - 3 ماه قبل


تمام شرکت ها تجربه استخدام نیروهای عالی را داشته اند که نتیجه خوبی از آن ها نگرفته اند. چالش استخدام نیروی جدید برای ایجاد یک محیط کار کارآمد و همدل مهم است، اما شناسایی نامزدهای شغلی مناسب آسان نیست. چیزهای زیادی را باید در نظر گرفت، از تخصص گرفته تا مهارت های نرم. کارمندان آینده شرکت شما باید بتوانند وظایف شغلی خود را انجام دهند، عضو خوبی در تیم باشند و از اضافه کردن آن ها به فرهنگ شرکت خود نفع ببرید.

اما چطور می توانید متوجه شوید یک نامزد شغلی متناسب وظیفه ای که برای او در نظر گرفتید است یا نه. پاسخ استفاده از تست شخصیت شناسی در فرایند استخدام است. در این مقاله درباره این موضوع اطلاعات بیشتری می دهیم، پس همراهمان بمانید.  قبل از شروع می توانید در انواع تست شخصیت شناسی تست و تایپ شرکت کنید و به کمک آن ها خودتان را بهتر بشناسید.

مزایای استفاده از تست شخصیت شناسی در فرایند استخدام

شخصیت افراد بزرگسال قطعی نیست. شخصیت آن ها به مرور زمان تغییر نمی کند و معمولا بدون توجه به اینکه در ابتدا ممکن است مشخص نباشد، در برهه ای از زمان آن را نشان می دهند. شما به کارمندانی نیاز دارید که مناسب وظیفه موردنظر و همچنین شرکت شما باشند. انواع تست شخصیت شناسی اطلاعات ارزشمندی فراهم می کنند که در زمینه های زیر می توانید از آن ها استفاده کنید:

  • تصمیم گیری بهتر برای استخدام نیرو
  • توسعه کارمندان
  • ارتقای شغلی بهترین کارمندان

اما زمان استخدام تنها نباید به استفاده از این تست ها اکتفا کنید، بلکه اطلاعاتی را که در فرایند استخدام به دست آورده اید نیز لحاظ کنید. منظورمان رزومه فردی، نتیجه مصاحبه شغلی، مجموعه مهارت ها، تحصیلات، معرفی نامه و موارد دیگر است. بسیاری از شرکت هایی که از آزمون های شخصیت شناسی استفاده می کنند، نرخ ترک نیروی کمتری دارند و رضایت کارمندان آن ها بیشتر است.

از طرفی تست های شخصیت شناسی کمک می کنند بفهمید آیا یک فرد یک وظیفه خاص را با موفقیت انجام می دهد یا نه. مزیت اینکه از نامزدهای شغلی بخواهید در این تست شرکت کنند این است که فرد متناسب با فرهنگ شما و همچنین وظیفه ای است که می خواهید به او محول کنید.

بسیاری از کاندیداها عملکرد خوبی در جلسه مصاحبه دارند، اما وظایف ابتدایی شغل خود را به خوبی انجام نمی دهند. سایر آن ها ممکن است در جلسه مصاحبه به خوبی عمل نکنند اما گزینه ای عالی برای تیم شما باشند. شما به کمک تست شخصیت شناسی می توانید بفهمید چطور ویژگی های شخصیتی این افراد با محیط کار و فرهنگ شرکت شما جور در می آید.

استفاده از پتانسیل کامل کارمندان با استفاده از آزمون شخصیت شناسی

شاید در شرکت خود کارمندی با پتانسیل عالی داشته باشید. شما بخواهید به او کمک کنید تا تعامل بیشتری داشته باشد یا بهره وری خود را افزایش دهد. نتیجه تست شخصیت شناسی این فرد کمک می کند متوجه شوید چه چیزی انگیزه بخش این تیپ شخصیتی خاص خواهد بود.

با درک کامل مجموعه استعدادها و نقاط قوت کارمندان خود، مدیران می توانند از این اطلاعات برای راهنمایی و توسعه موثرتر آن ها استفاده کنند. زمانی که تلاش کارمندان شناخته شود و مورد استقبال قرار گیرد، شما می توانید نرخ نگهداشت نیروی خود را افزایش دهید. ایجاد یک محیط کار بهره ور و مطمئن، از همان ابتدا با اختصاص دادن پروژه ها و وظایف درست به کارمندان شروع می شود. پس از آن شرکت شما نیز در مسیر موفقیت قرار می گیرد.

اهمیت تست های شخصیت شناسی برای ارتقای رتبه کارمندان

با ارتقای رتبه کارمندان فعلی خود، الهام بخش کارمندان باشید تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند. با توجه به اینکه کارمندان شما ارتباط هایی شکل داده اند و فرایندهای شرکتی را درک کرده اند، ترفیع شغلی روشی عالی برای تقویت ارزش های شرکتی شما است.

تست های شخصیت شناسی کمک به شناسایی افرادی می کنند که عملکرد عالی در شغل های خاص دارند. مثلا کارمندان که قدرت بالایی برای همدلی دارند، وظایف فروشندگی و خدمات مشتری را به خوبی انجام می دهد. در حالیکه افرادی که به اعداد و تحلیل علاقه دارند، در شغل های تحلیلی موفق می شوند.

کدام تست های شخصیت شناسی بهترین هستند؟

تست های شخصیت شناسی مختلفی برای استفاده در فرایند استخدام وجود دارند، ولی باید گزینه ای را انتخاب کنید که تمرکز آن بر شناسایی شخصیت ها در محیط کار باشد. ما استفاده از تست دیسک را پیشنهاد می کنیم و از آن بهتر است در فرایند استخدام خود استفاده کنید. این تست توسط متخصصان روانشناسی توسعه و بررسی شده است و دقت 93درصد دارد. برای آشنایی بیشتر با فواید استفاده از تست دیسک در تیم، توصیه می کنیم مقاله 6 مشکل رایج تیمی و نحوه رفع آن ها به کمک تست دیسک را بخوانید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.


مقالات پیشنهادی


آزمون های مرتبط



پر بازدیدترین ها