14 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENFP

1400/06/15 6:35 PM - 2 سال قبل


همه ما ممکن است شخصیت‌ های خیالی دارای تیپ شخصیتی ENFP را با توانایی‌ خاص و منحصر به‌ فردشان در انگیزه دادن و الهام بخشیدن به دیگران، بشناسیم. آن‌ ها معمولا افرادی هستند که به کشف دنیای اطراف خود می‌ پردازند.

تماشای یک فیلم یا سریالی که یکی از شخصیت‌ های آن یک ENFP است، می‌ تواند دیدگاه شما را به دنیا تغییر دهد و دنیایی که زمانی خاکستری بود، برای شما درخشان و رنگارنگ شود.

امیدواریم از این مطلب و آشنایی با این شخصیت‌ های شگفت انگیز لذت ببرید و بتوانید با دنیای ENFP ها کمی بیشتر آشنا شوید.

1. آنه شرلی در کتاب آنه شرلی در گرین گیبلز

بسیاری از سایت‌ها، شخصیت آنه را INFP معرفی می‌ کنند. اما اگر مجموعه کتاب‌ هایش را کاملا خوانده باشید، می‌ توانید به برونگرا بودن آنه پی ببرید. با این حال، هر دو تایپ INFP و ENFP بسیار شبیه به او هستند.

آنه شرلی کاملا تحت تاثر تخیلات و احساسات خود است. او معتقد است که حتی اگر مورد تمسخر دیگران قرار گیرد نباید از ارزش‌ ها و ایده‌ های خود دست بکشد. او دنیای اطراف خود را به شکل عجیبی زیبا می‌ بیند و چیزهایی می‌ بیند که دیگران در تجسم آن‌ ها عاجز هستند.

او به مکان‌ های عادی مانند «خیابان» و «برکه بری»، نام‌ های زیبایی مانند «راه سفید لذت بخش» و «دریاچه آب‌ های درخشان» داد. دوستان او لقب‌ هایی چون «دوستان جان» و «مهربان‌ ترین موجودات» دارند.

هر کسی با تیپ شخصیتی ENFP به سادگی با آنه حس همذات پنداری می‌ کند.

2. جو مارچ در کتاب زنان کوچک

جو مارچ، سرکشی، خلاقیت، نا امیدی و بلندپروازی را در کالبد یک ENFP به تصویر می کشد. او که علاقه‌ای به رعایت هنجارهای اجتماعی ندارد به دنبال رویای نویسنده شدن می رود، حتی زمانی که جامعه و عمه مارچ به او دهن کجی می کنند.

او در جهان پیرامون خود لایه هایی از معنا را می بیند و از تصور داستان های رنگارنگ و شیرین و گاهی تکان ‌دهنده لذت می برد. هر فردی با تایپ ENFP می تواند با حس ماجراجویی او و نیازی که به درست زندگی کردن دارد، ارتباط برقرار کند.

3. پدربزرگ در کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

اگر تا به‌ حال کتاب «چارلی و کارخانه شکلات سازی» را مطالعه نکرده‌اید و می خواهید با یک شخصیت ENFP خوب و مهربان بیشتر آشنا شوید، این کتاب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

متاسفانه در فیلمی که از روی این کتاب ساخته شد، به شخصیت پدربزرگ جو توجه کافی نشده است. او مهربان و حساس است و هرگز از رویاهای خود دست نمی کشد. برنده شدن نوه ‌اش برای بلیط طلایی کارخانه شکلات سازی ویلی وونکا، رویای بزرگ او بود.

نگاه پدربزرگ جو به زندگی با تخیلات و کنجکاوی فراوان همراه است. او به چارلی امید و انگیزه می دهد. پدربزرگ به چارلی می آموزد حتی زمانی که زندگی فقیرانه ‌ای دارند، به رویاهایش باور داشته باشد.

4. پی پی جوراب بلند اثر آسترید لیندگرن

پی پی جوراب بلند دختری مهربان اما سرکش است. شخصیت او، در زمینه رفتار متداول دختران هنجارشکن بود و به همین علت شهرت پیدا کرد.

در یکی از صحنه های مشهور کتاب، پی پی وارد مغازه‌ ای می شود که جلوی آن یک تابلو قرار دارد. روی این تابلو نوشته است «آیا شما از کک و مک رنج می برید؟» پی پی می گوید: «نه من از کک و مک رنج نمی برم!» کارمند این مغازه در جواب او می گوید: « اما دختر عزیزم، تمام صورت تو کک و مکی است!» پس از آن پی پی پاسخ می دهد: «می دانم! اما از آن ها رنج نمی برم. دوستشان دارم.»

این شخصیت دوست‌داشتنی اغلب به بیهودگی بایدهای اجتماعی اشاره می کند تا کودکان را از قانون های بی‌اساس بزرگسالان نجات دهد. پی پی بسیار مستقل و همیشه در حال ماجراجویی است. هر شخص با تیپ شخصیتی ENFP می تواند با آزاد اندیشی پی پی همذات پنداری کند.

اگر زیر 18 سال سن دارید تست شخصیت شناسی نوجوانان MBTI به کشف شخصیت شما می‌پردازد.

5. جادوگر هاول در انیمه «قلعه متحرک هاول»

جادوگر هاول آرزوی یک زندگی خلاقانه و آزاد دارد. او که جادوگری با استعداد است، هنگامی که حس ناامنی می کند یا می خواهد از یک وضعیت بد رها شود به یک جانور بزرگ با پرهای سیاه تبدیل می شود.

او درست است اشتباهاتی می کند اما فردی صبور و خوش‌قلب است و از شعار «بگذار و بگذر» در زندگی استفاده می کند. اگر این انیمه را تماشا کرده ‌باشید می توانید ببینید که چقدر باهوش، دوست‌داشتنی و مهربان است. او مانند دیگر ENFPها، احساسات عمیق خود را از طریق کارهایش نشان می دهد.

6. الی فردریکسون در انیمیشن «بالا»

الی مصمم و اجتماعی است و می توان گفت دوست ‌داشتنی ‌ترین ویژگی های یک ENFP را به تصویر می کشد. او به ماجراجویی علاقه زیادی دارد و از همین طریق با همسر آینده خود به اسم کارل، آشنا می شود.

ممکن است کودکی او کمی خشن و زمخت به نظر برسد، اما قلبی مهربان و پاکی دارد. او مشتاق کشف چیزهای جدید است و برای رویای بزرگش و سفر به آمریکای جنوبی پس‌انداز می کند.

با افزایش سن، بسیاری از رویاهای خود را نادیده می گیرد تا بتواند از پس هزینه های زندگی بربیاید. حتی سختی های بی ‌شمار زندگی این زوج باعث نمی شود الی قلب لطیف، حس تخیل قوی و روحیه کودکانه خود را از دست بدهد.

7. کلمنتاین در فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک»

کلمنتاین کروچینسکی شخصیتی پرانرژی، خلاق و خودجوش دارد. او به خوبی اشتیاق و بی ‌قراری یک ENFP را به تصویر می کشد. او شخصیت نسبتا ناسالمی دارد و نباید اشتباهات و بی‌احتیاطی هایش را به دیگر ENFPها ربط دهیم.

با وجود رفتارهای بی‌پروایانه و غیرقابل پیش‌بینی، می توان در او، نگرش خاص به زندگی و روحیه ماجراجوی ENFPها را مشاهده کرد.

8. جان کیتینگ در فیلم «انجمن شاعران مرده»

جان کیتینگ به ما دلیل اهمیت معلمان و استادهایی با تیپ شخصیتی ENFP را نشان می دهد. جان به جای پیروی از کتاب قوانین و اجرای برنامه درسی عادی در کلاس هایش، از دانش‌آموزان می خواهد که از روزشان نهایت استفاده را ببرند و کارهای جدید و خارق‌العاده انجام دهند.

جان تخیلات و حس استقلال دانش‌آموزانش را بیدار می کند. یک ENFP به سادگی می تواند با رفتار پرانرژی در عین حال کاریزماتیک او و اعتقادش به آزاداندیشی ارتباط برقرار کند.

9. نیمفادورا تانکس در سری کتاب های «هری پاتر»

نیمفادورا شخصیت سرکشی دارد و مانند هر ENFP دیگر به استقلال خود اهمیت فراوانی می دهد. او به اهداف خود بسیار پایبند است و برای عدالت، شرافت و برابری ارزش خاصی قائل می شود.

او بیشتر اوقات، جان خود را برای نجات دیگران به خطر می اندازد و برای حمایت از دامبلدور، تمام تلاشش را می کند. کنجکاوی، اراده قوی و اشتیاق او، نماد کامل یک شخصیت ENFP است.

10. آریل در فیلم «پری دریایی»

برای آریل، زیر پا گذاشتن قوانین و هنجارها کار سختی نیست. او که بسیار کنجکاو و ماجراجو است، به هر قیمتی می خواهد درک عمیق‌تری از دنیای بیرون از دریا داشته باشد.

آریل طبیعتی بسیار پر اراده و پرشور دارد که او را به موقعیت های مبهم و ناشناس و حتی خطرناک هدایت می کند. اشتیاقی که او برای دیدن و تجربه کردن دنیای اطرافش دارد، برای هر ENFP قابل درک است.

11. بارلی لایتفوت در انیمیشن «به پیش»

بارلی، مهربان و علاقمند به طبیعت است و همه چیز برایش هیجان دارد. برخلاف بارلی، برادر کوچک‌تر او که ایان نام دارد، آرام و خجالتی است.

او به جادو علاقه دارد و همواره به انجام دادن کارهای فانتزی و جادویی ادامه می دهد. بارلی از دنبال کردن ایده هایش ترسی ندارد و اگر شرایط سختی برایش پیش بیاید، راه حل خوبی پیدا می کند و به راهش ادامه می دهد.

12. پاتریک در کتاب «مزایای منزوی بودن»

پاتریک شخصیتی کاریزماتیک، بی‌قرار و کله ‌شق دارد و مشکلات زیادی تجربه می کند. او مجبور است خود را با قلدری دیگران و سوء تفاهم هایی که پیش می آید وفق دهد که متاسفانه راه های اشتباهی انتخاب می کند.

پاتریک با وجود مبارزه بی ‌پایان با سختی های زندگی، بینش شگفت ‌انگیزی در مورد مردم دارد. او دیگران را به همان شکلی که هستند قبول می کند و برای کشف دنیای پیش روی خود اشتیاق زیادی دارد.

13. اولاف در انیمیشن «یخ زده»

اولاف، شخصیتی بسیار رویایی دارد و دوست دارد همه چیز را تجربه کند. بزرگ ترین رویای او، تجربه زندگی در تابستان و به پیک نیک رفتن زیر نور خورشید است. او برای دیدن اطرافش هیجان زیادی دارد.

اولاف، آدم برفی شادی است که ارزش خاصی برای احساسات دیگران قائل است. مدام درباره علایق خود صحبت می کند و به روابط بین آنا و کریستوفر اهمیت می دهد.

او در یکی از بخش های فیلم می گوید: «برخی آدم ها این ارزش را دارند که برایشان آب شوی». این جمله نشان دهنده اهمیت زیادی است که او به دوستان خود می دهد.

14. فیبی بوفی در سریال «دوستان»

فیبی نمونه بارز یک ENFP است. او قوه تخیل بسیار بالایی دارد و بسیار هنرمند است. کمی غیر متعارف است و تمایل دارد سبک خاص خودش را داشته باشد. پوشش او با هنجارهای جامعه اش تفاوت دارد که یکی از دلایل محبوبیت این شخصیت است.

معمولا ENFP ها دامنه وسیعی از علایق دارند. فیبی خواننده، ترانه سرا و ماساژور است. او می تواند به زبان فرانسوی و ایتالیایی صحبت کند و علاقه شدیدی به حیوانات و محیط زیست دارد.

شاید برای شما هم جذاب باشد که بدانید چه شخصیتی دارید و در کدام دسته‌ بندی قرار می‌ گیرید. برای این کار به شما انجام تست MBTI را پیشنهاد می‌ کنیم.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب ENFP ها، توانایی شان در خلق داستان های جذاب است. در طول ده فصل این سریال می توانیم ببینیم فیبی با وجود سختی های فراوان دوران کودکی اش، ذهن زیبا و خلاقی دارد و در ساخت داستان های خیالی عجیب و زیبا ماهر است و هیچوقت تسلیم گذشته سختش نشده است.

مطمئنا هر فرد دارای تیپ شخصیتی ENFP با فیبی ارتباط زیادی برقرار می کند و دوستش دارد.

اگر این مقاله برای شما جذاب بود شاید برایتان هیجان انگیز باشد که مقاله افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENFP را هم بخوانید.



لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.