شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ

1400/07/17 9:15 PM - 2 سال قبل


در این مطلب، به معرفی و بررسی شخصیت های داستانی با تیپ ESTJ می پردازیم و ویژگی های شخصیتی هر کدام از آن ها را با جزئیات شرح می دهیم. این افراد، برونگرا، حسی، منطقی و قضاوتی هستند و با نام ناظر میان مردم شناخته می‌شوند.

با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا با این افراد فداکار، منطقی و مسئولیت پذیر بیشتر آشنا شویم. اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم تست MBTI را انجام دهید.

افرادی که دارای تیپ شخصیتی ESTJ هستند با توانایی خاص خود در انجام کارها و هدایت دیگران شناخته می شوند که به دلیل عملکرد تفکر برونگرای آن ها است. این نحوه تفکر، همواره باعث می شود در موقعیت های مختلف، مشاغل مختلف و به طور کلی در جامعه، به مقام رهبری و راهنمایی دیگران برسند.

افراد این تیپ شخصیتی، می توانند داده های محیط اطراف خود را کاملا دریافت کنند و به بررسی دقیق آن بپردازند. در حقیقت، این ویژگی از نقاط قوت آن ها است.

این افراد شفافیت و صداقت را دوست دارند و به سختی می توانند افراد بی پروا و پنهان کار را تحمل کنند. ممکن است بتوانند تظاهر کنند که از این افراد قدردان و خشنود هستند اما در درون از آن ها خوششان نمی آید.

شخصیت های ESTJ معمولا بسیار منظم هستند و به الگوها و ساختارها علاقه خاصی نشان می دهند. آن ها از انجام دادن کارها به روش های معمول جامعه لذت می برند و به آنچه در آن پذیرفته شده است احترام می گذارند.

ESTJ ها اعتقاد دارند همیشه باید اقدامی انجام دهند و به همین دلیل بهتر است اگر کاری از دستشان بر نمی آید، از آن موضوع اطلاع پیدا نکنند. حتی افراد عجیب دارای این تیپ شخصیتی علاقه دارند به منظور حل مشکلات یا برنامه ریزی برای آینده، اطلاعات کسب کنند.

افراد این تیپ شخصیتی به احتمال زیاد برای 5 سال یا 10 سال آینده خود برنامه ریزی کرده اند و اگر هر چیزی باعث مختل شدن این برنامه شود، بسیار ناراحت و سرخورده می شوند. زیرا ممکن است احساس کنند اوضاع از کنترل آن ها خارج شده و طبق برنامه ریزی پیش نمی رود.

این امر بدین معنا نیست که شخصیت وسواسی دارند، اگرچه ممکن است برخی از ESTJ های ناسالم، این ویژگی رفتاری را بروز دهند. ESTJ ها برای برنامه ریزی، دلایل خاص خود را دارند و می خواهند بر اساس اطلاعات حسی موجود به اهداف خود برسند.

برای مطالعه بیشتر و شخصیت شناسی بهتر ESTJ ها، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

افراد شهودی به نتیجه گیری از همه مفاهیم مرتبط یا غیرمرتبط علاقه دارند، اما افراد باهوشی مانند ESTJ ها به داده های مشخص و منطقی نیاز دارند تا بتوانند استنباط خود را انجام دهند و در صورت نبود اطلاعات منطقی، ممکن است تصمیم گیری را امری بیهوده تلقی کنند.

وقتی امرور اوضاع زندگی خود یا دیگران به دست ESTJ ها باشد، در بهترین حالت خود قرار می گیرند. این ممکن است یک ویژگی بارز در بسیاری از شخصیت های ESTJ باشد. حالا اجازه دهید تعدادی از شخصیت های داستانی با این تیپ شخصیتی را معرفی کنیم.

1. هرماینی گرنجر در مجموعه هری پاتر

هرماینی گرنجر یکی از شخصیت های بسیار محبوب میان همه افراد است و تقریبا همه افراد جامعه MBTI روی شخصیت ESTJ او توافق دارند.

او به قوانین و مقررات اهمیت می دهد اما هیچ گاه بلاتکلیف نیست و تردیدی در انجام کارهای خود ندارد. این ویژگی نشان دهنده اعتماد به نفس و عزت نفس بالای او است.

هرماینی همچنین از نظم لذت می برد، وقتی کسی وظایف خود را به خوبی انجام می دهد، از او قدردانی می کند و از آن ها خشنود می شود. در مقابل به کسانی که قوانین را نادیده می گیرند اهمیت نمی دهد اما در این بین، هری و ران استثنا هستند و قانون شکنی های آن ها را می پذیرد.

او با این که به هری و ران بسیار اهمیت می دهد، از رفتارهای عجولانه آن ها به شدت عصبانی می شود و تلاش می کند از دید آن ها به مسائل نگاه کند و دلایل عدم مسئولیت پذیری آن ها را بفهمد.

هرماینی فردی اصولگرا است و نمی ترسد که به دیگران بگوید طبق این اصول عمل کنند. او همچنین بسیار مسئولیت پذیر است و نمی تواند نسبت به اشتباهات ران و هری بی تفاوت باشد.

2. دولورس آمبریج در مجموعه هری پاتر

دولورس آمبریج احتمالا یکی از منفورترین شخصیت های شروز تاریخ سینما و ادبیات است. اما او تصویر یک ESTJ را در ذهن ما تداعی می کند و به خوبی تفاوت های میان افراد سالم و ناسالم یک تیپ شخصیتی را نشان می دهد.

برای شناخت بیشتر لایه های رفتاری خود و درک صحیح تفاوت های میان خود و دیگران، انجام تست دیسک به شما پیشنهاد می شود.

آمبریج به قوانین اهمیت زیادی می دهد، اما تنها قوانین خودش! او همچنین بسیار منطقی است و دوست ندارد از اصولی که باعث رسیدن او به جایگاه خاصی شده اند، منحرف شود.

او عاشق نظم و دقت است که ممکن است از دفتر صورتی رنگ و تهوع آورش با تصاویر فراوان از هزاران گربه یا نحوه برخورد او با هر کسی که قوانین را زیر پا بگذارد مشهود باشد.

بعضی ویژگی های او مانند لجبازی بیش از حد، یا سختگیری او نشان از ناسالم بودن شخصیت دولورس هستند.

او همچنین بسیار به جایگاه اجتماعی خود اهمیت می دهد و همواره به خون اشرافی خود می بالد. دولورس هنگامی که فرصتی می یابد، اقدام به وضع قوانین خاصی در خصوص جایگاه اجتماعی افراد می کند.

3. میراندا پریستلی در فیلم سینمایی شیطان پرادا می پوشد

معمولا میراندا پریستلی، به عنوان یک شخصیت ENTJ شناخته می شود، اما این امکان وجود دارد که ESTJ باشد.

مردم ممکن است وقتی می بینند یک شخصیت در مقامی است که به دیگران دستور می دهد یا خیلی سخت گیرانه رفتار می کند به این نتیجه برسند که او یک ENTJ است. اما این تفکر در مورد میراندا صدق نمی کند زیرا او یک مدیر اجرایی است نه یک فرمانده.

میراندا همیشه و در همه مسائل به اطلاعات حاصل از مشاهدات یا تجربه خود اتکا می کند. عمکرد حسی شخصیت های ESTJ، به آن ها کمک می کند تمام اطلاعات و شواهدی که بدست آوردند را با نگاهی منتقد و منطقی بررسی کنند و به کمک تفکر برونگرای خود به یک نتیجه مطلوب دست یابند.

میراندا نظم و ساختار منظم زندگی خود را دوست دارد. برای مثال استیک او باید هر روز یکسان باشد، هر روز یک قهوه یکسان و یک اندازه می نوشد و مجلات او همه با نظم و ترتیب خاصی قرار دارند. هر تغییر کوچکی در نظم زندگی او، باعث عصبانیتش می شود.

چنین ویژگی هایی اغلب در ESTJ های ناسالم دیده می شود. آن ها اعتقاد دارند اگر یک روش در گذشته مطلوب بوده است، نباید آن را تغییر داد.

این عملکرد حس درونگرا است که تفاوت میان تیپ شخصیتی ESTJ و ENTJ را مشخص می کند. این ویژگی به فرد کمک می کند چیزهای موجود در محیط خود را به خوبی مقایسه کنند. او همچنین می تواند بسیاری از وقایا و تجربیات خود را با جزئیات به خاطر بسپارد.

4. تایوین لنیستر در سریال بازی تاج و تخت

می توان تایوین لنیستر را یک ESTJ دانست، زیرا ویژگی هایی مانند بلندپروازی، معاشرت با دیگران و تمایل به پیروی و اجرای قوانین در او بارز هستند.

تایوین ارزش زیادی برای پیروزی و رسیدن به اهداف خود قائل است. او همواره برای رسیدن به قدرت و کنترل دیگران عطش دارد و اگر یک لحظه فکر کند این کنترل از دست او خارج شده است، به هم می ریزد.

او به افرادی که وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند، توهین و بی احترامی می کند. او هیچ چیزی را جز موفقیت مطلق تحمل نخواهد کرد، حتی اگر پای فرزندانش در میان باشد.

بیشتر ویژگی های تایوین مانند ESTJ های ناسالم است، زیرا تمایل دارد مردم را وادار به انجام کارهایی که خودش می خواهد کند، حتی اگر نیازی به این کار نباشد.

تایوین تمایل دارد به آنچه در گذشته با موفقیت انجام داده است پایبند باشد، مانند ازدواج فرزندانش با فردی که به او علاقه ندارند یا استفاده زیاد از تاکتیک های جنگی موفقش.

5. مانیکا گلر در سریال دوستان

مانیکا گلر در سریال دوستان اغلب به عنوان یک شخصیت ESFJ شناخته می شود، اما می توانیم به خوبی مشاهده کنیم که منطق در تصمیمات او غالب است. به علت توانایی او در تحلیل و آنالیز کردن موقعیت ها و ارائه راه حل و همچنین عملگرایی او، می توان به ESTJ بودن مانیکا پی برد.

او دوست دارد برای هر اتفاقی برنامه ریزی کند و پیش از آن که آن کار را شروع کند، باید تمام جوانب را بررسی کند و بداند که نقشه او به خوبی کار می کند.

مانیکا اغلب بر اساس تجربیات شخصی مثبت خود اقدام به تصمیم گیری می کند و به گذشته نگاه می کند تا دریابد که چه چیزی برای او مفید بوده است.

او همچنین مقداری وسواسی است و در بعضی موارد سخت گیرانه عمل می کند و حساسیت بی مورد از خود نشان می دهد. مانیکا به نوشتن لیست کارها علاقه زیادی دارد، زیرا به او کمک می کنند کنترل اوضاع را در دست داشته باشد.

با وجود این، مانیکا در شخصیت خود جنبه های لطیفی نیز دارد که ناشی از احساسات درونگرای او هستند. به وضوح می توان دید که مانیکا علاقه و دوستی خود را بارها و بارها به چندلر و دیگر دوستانش نشان می دهد.

دیگر افراد با تیپ شخصیتی ESTJ

  • راشل لیندز در آنه از گرین گیبلز
  • امی سانتیاگو در سریال بروکلین ناین ناین
  • رایلی در سریال بافی قاتل خون ‌آشام ‌ها
  • ازرا اسپورنروز در مجموعه تلویزیونی خیابان کارناوال
  • وینسنت مور در فیلم سینمایی چپی
  • فاستوس بلکوود در مجموعه تلویزیونی ماجراجویی ‌های هراس ‌انگیز سابرینا
  • سرسی لنیستر در سریال بازی تاج و تخت
  • تالیا الغول (دختر راس الغول) در کمیک های دی سی
  • سینسترو در کمیک های دی سی
  • مارتا جونز در سریال دکتر هو
  • ریچارد گلیمور در سریال دختران گلیمور
  • الکس پارک در سریال دکتر خوب
  • شادول در سریال نشانه های خوب
  • هاروی دنت در سریال گاتهام
  • رابرت هانسون در مجموعه تلویزیونی گریس و فرانکی
  • شرلی کرین در سریال تسخیرشدگی خانه هیل
  • شهردار آگوستوس مایوو در فیلم سینمایی چگونه گرینچ کریسمس را دزدید
  • میشلا پرت در سریال چگونه از مجازات قتل فرار کنیم
  • استویک در انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنید
  • عصبانی در انیمیشن درون و بیرون
  • کلایو در مجموعه تلویزیونی آی زامبی
  • ویل سیمپسون در سریال جسیکا جونز
  • بث در سریال این ما هستیم
  • آقای کله سیب زمینی در سری انیمیشن های داستان اسباب بازی
  • پم دری بوفورت در سریال خون حقیقی
  • کاردینال توماس وولسی در سریال تودورها
  • روزالی کالن در مجموعه فیلم های گرگ و میش
  • بنجامین هورن در مجموعه تلویزیونی توئین پیکس
  • پوگو در سریال آکادمی آمبرلا



لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.