12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

1400/06/24 8:24 PM - 2 سال قبل


پس از شناخت افراد مشهور تیپ شخصیتی ENFJ اگر کنجکاو هستید بدانید که چه افرادی در دنیای سینما و ادبیات، تیپ شخصیتی ENFJ دارند، این مطلب برای شما است. با تست و تایپ همراه باشید تا با 12 شخصیت مهم و تاثیرگذار با تیپ ENFJ بیشتر آشنا شویم.

البته فراموش نکنید این تایپ بندی ها، صد درصدی نیستند و تشخیص قطعی تیپ هر انسانی (حتی اگر داستانی و خیالی باشد) آسان نیست.

بهترین راه شناخت تیپ شخصیتی تست MBTI است اما گاهی می توانیم با توجه به بعضی رفتارهای خاص هر فرد شخصیت غالب هر فرد را تخمین بزنیم.

1. پیتا ملارک در فیلم بازی های گرسنگی

پیتا ملارک وظیفه شناس و آینده نگر است و وقتی صحبت از تاثیرگذاری در اجتماع می شود، همیشه یک قدم از کتنیس جلوتر است. او قدرت شهود منحصر به فردی دارد و می تواند درک کند کدام کلمات، حرکات و اعمال بر مردم تاثیر می گذارند.

اگر پیتا مطمئن باشد که در طولانی مدت سود می برد، مشکلی با تظاهر مقابل دشمنان خود ندارد و با آن ها به خوبی کنار می آید. وقتی او در بهترین حال روحی خودش است، بر متحد کردن افراد و پایان دادن به بحث های بیهوده تمرکز می کند که به سود همه تمام می شود.

2. موفاسا در انیمیشن شیرشاه

موفاسا، از بینش و بصیرت خاصی برخوردار است و می تواند روی چشم انداز طولانی مدت اعمال تمرکز کند. او اقدامات خود را براساس اهداف بلند مدت خود برنامه ریزی و اجرا می کند.

موفاسا همچنین قدرت و نفوذ خاصی دارد و مسئولیت هایی که در قبال دیگران دارد را بسیار جدی می گیرد. او پدری حامی است و عاشق فرزند و همسر خود است و حاضر است هر کاری برای بقا و رفاه خانواده خودش انجام دهد.

موفاسا در اغلب اوقات پیش از خود به دیگران می اندیشد و راهنمای بسیار دلسوز است که همواره می کوشد به بهتر شدن حیوانات دیگر کمک کند.

ما به شما انجام تست اینیاگرام را برای شناخت بیشتر خودتان و کمک به روابطتان پیشنهاد می کنیم.

3. نیل پری در انجمن شاعران مرده

نیل، میان دیگران محبوب است. او ایده آل گرا است و این قدرت را دارد که به دیگران الهام دهد و انگیزه ای برای زندگی آن ها بسازد. او همواره دیگران را وادار به رشد و پیشرفت می کند.

نیل بسیار رویاپرداز و مشتاق آزادی است. نیل همچنین دوست دارد شخصیت واقعی خود را نشان دهد. او نسبت به خانواده خود، به ویژه خواسته های پدرش حس مسئولیت زیادی دارد.

وقتی نیل متوجه می شود که دیگر خانواده اش از او حمایت نخواهد کرد، انگار دنیا روی سرش خراب می شود. او به عنوان یک ENFJ، کاملا می داند که در زندگی خود، چه چیزی می خواهد و چه اهدافی را دنبال می کند.

او معتقد است که پیروزی و رسیدن به اهدافش، معنادارترین و بهترین کاری است که می تواند انجام دهد.

4. کویینی گلدشتاین در فیلم جانوران شگفت‌انگیز

در پس ظاهر زیبای کویینی، خواهر تینا، باطن پیچیده ای نهفته است. او برخلاف خواهرش جاه طلبی و انگیزه ای برای کارآگاه شدن ندارد. او قلب مهربانی دارد و برای خواهرش هر کاری انجام می دهد.

کویینی می تواند ذهن افراد را به سادگی بخواند و احساسات و خلق و خوی آن ها را بشناسد. این باعث می شود او به راحتی بتواند فضا و اخلاق خود را مطابق روحیات فرد مقابل تطبیق دهد. این حرکت او در تمام طول فیلم به راحتی قابل تشخیص است.

او تقریبا با تمام آشنایان خود، با لطافت و مهربانی رفتار می کند و می خواهد همه احساس راحتی و آرامش داشته باشند. هنگامی که اوضاع پر تنش و ناآرام است، سعی در بهتر شدن اوضاع می کند.

کویینی از ناهماهنگی خوشش نمی آید و سعی می کند اوضاع را طوری هماهنگ کند که جکوب کوالسکی احساس راحتی کند، حتی اگر ذهن او و افکار خصوصی و شرم آورش را بخواند.

5. آیرو در مجموعه تلویزیونی آواتار آخرین بادافزار

عمو آیرو سخاوتمند، آرامش بخش و عاقل است. می توان گفت بهترین ویژگی های یک ENFJ بالغ و سالم در قالب شخصیت آیرو در این مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده می شود.

شخصیت استراتژیک او حاکی از این است که مانند یک درونگرا، قدرت شهودی بالایی دارد. همچنین دیدگاه مردم محور و خانواده دوست او نشان دهنده این است که برونگرایی چه نقش پررنگی در زندگی اش دارد.

آیرو می تواند به آسانی افکار مردم را بخواند و آن ها را بشناسد. به دلیل خرد و درک بالای آیرو، از انگیزه ها و نیازهای بشری مربی خوبی در طول این مجموعه انیمیشنی است.

6. اما وودهاوس در رمان اما به قلم جین آستین

اما بیشتر در گروه افراد ناسالم تیپ شخصیتی ENFJ قرار می گیرد. او فکر می کند که می داند تمام اطرافیانش به دلیل ازدواج  با او در ارتباط هستند.

او سعی می کند دوستان خود را برای آشنایی و ازدواج به یکدیگر معرفی کند. او با توجه به اهداف و اخلاقیات ظاهری آن‌ها، این دو نفر را انتخاب می کند، حتی اگر هدف ها و انگیزه های عمیق و باطنی آن ها متفاوت باشد.

جدای از بعضی رفتارهای ناسالم اما، او به خوشحال کردن دیگران اهمیت فراوانی می دهد و حاضر است خواسته ها و خوشحالی خود را برای رضایت دیگران نادیده بگیرد.

در حقیقت این ویژگی و اهمیت دادن بیش از حد به خوشحالی دیگران به هر قیمتی که شده، در بسیاری از ENFJها، دیده می شود. اما به عنوان یک فرد با ویژگی های شهودی، از اوضاع زندگی و حال حاضر خود راضی نیست.

او همواره می خواهد همه چیز و همه اطرافیانش را اصلاح کند. او می داند چگونه به بهترین شکل از فرصت های پیش روی خود استفاده کند. به طور کلی اما، به خوبی نشان دهنده شخصیت و رفتارهای یک ENFJ ناسالم است.

7. لیلی ایوانز در مجموعه کتاب های هری پاتر

لیلی مهربان و دلسوز است و معتقد است دنیا باید همواره برای زندگی، به جای بهتری تبدیل شود. او به عنوان یک ENFJ، به مردم شانس دوباره می دهد، حتی به جیمی که پس از بدرفتاری او با پروفسور اسنیپ از او متنفر شده بود.

او پیش بینی کرده بود که اسنیپ به تاریکی روی خواهد آورد و به همین دلیل، ارتباطات خود با او را به سرعت قطع کرد. لیلی از قدرت شهودی بالایی برخوردار است که به او کمک می کند رفتارها و انگیزه های پنهانی دیگران را به راحتی درک کند و خوب یا بد بودن شخصیت آن ها را تشخیص دهد.

انجام تست قهرمان درون به شما برای شناخت شخصیتتان کمک زیادی می کند.

8. دانا پولسن در سریال کت و شلواری ها (Suits)

دانا بصیرت و قدرت سازماندهی خاصی دارد و نبوغ یک شخصیت ENFJ را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. او می تواند به سرعت متوجه شود که دیگران به چه چیزهایی احتیاج دارند، چه حرف هایی باید به زبان بیاورد و چگونه اوضاع دفتر کار را در هنگام مشکلات و سوء تفاهم ها کنترل کند.

آگاهی او در زمینه احساسات و نحوه بروز آن ها، به او در رسیدن به اهدافش کمک می کند و این سریال درام حقوقی را به یک مجموعه جذاب تبدیل می کند.

9. چارلز خاویر (پروفسور ایکس) در فیلم های مردان ایکس

چارلز خاویر، با وجود بصیرت و مهربانی خود، می تواند مردم را به سادگی بشناسد و نیت آن ها را تشخیص دهد. به همین دلیل او همیشه می داند که باید به چه کسانی اعتماد کند و از چه افرادی دور بماند.

او با توجه به الگوهای عمل و رفتاری دیگران می تواند برای مشکلات آینده استراتژی های تعیین و اجرا کند. او تمام زندگی خود را مطابق هدف واحد خود تنظیم کرده است. هدف او ایجاد جامعه ای است که در آن کودکان جهش یافته بتواند همراه با حس آرامش و امنیت، به راحتی رشد کنند.

بینش و قدرت درک او، ویژگی هایی هستند که بیشتر ENFJ ها با آن، ارتباط برقرار می کنند.

10. پرنسس دایانا در واندروومن

پرنسس دایانا، معروف به واندروومن یا زن شگفت انگیز، تمایل زیادی دارد به دیگران کمک کند. اعتماد و عزم راسخ او ستودنی هستند و او را در گروه ENFJ های سالم قرار می دهند.

ذات همدل و با درک او، باعث می شود به یک ابرقهرمان محبوب و مورد اعتماد میان مردم تبدیل شود. شعار او این است که تنها عشق می تواند جهان را نجات دهد. او برای عمل به شعار خود حاضر است برای مردم فداکاری کند و همواره حامی و ناجی آن ها باشد.

11. تانجیرو کامادو در انیمه شیطان کش

تانجیرو کامادو فداکار و با انگیزه است. او برای دفاع از خواهرش حاضر به انجام هر کاری است. او با وجود این که می داند ممکن است آینده تیره و تاری پیش رو باشد و مشکلات زیادی داشته باشد، اجازه نمی دهد فکرهای آشفته، جلوی پیشرفت او را بگیرند.

او معتقد است که هیچ چیز غیرممکن نیست و می تواند روزی درمانی پیدا کند که خواهرش را دوباره به فرم انسانی خود برگرداند. صبر و همدلی او و مدارای او با مردم و حتی شیطان های اطرافش، جنبه برونگرای شخصیت تانجیرو را آشکار می کنند.

تانجیرو هنگام تصمیم گیری ابتدا به دیگران می اندیشد. توانایی او برای دیدن موانع و گذر از آن ها شگفت انگیز است. او حتی می تواند بفهمد چه شیطان هایی قبلا انسان بودند و احترام و اندوه خود را حتی برای مرگ شرورترین شیطان هایی که کشته است نشان می دهد.

12. تروی فیربنکس در سریال سفید پوستان عزیز

تروی نگران این است که دیگران چه نظر و نگاهی نسبت به او دارند. او خود را با گروه دانشجویی و رئیس دانشگاه خود هماهنگ می کند تا از این طریق بتواند اعتبار و نفوذ بدست آورد.

تروی می تواند به راحتی رابطه و پویایی میان اطرافیان خود را حس کند. او می داند برای ارتقای شخصیت خود باید چه کارهایی انجام دهد. او برای یافتن هدف والا و آرامش در زندگی تلاش می کند.

تروی در ارتباط با نحوه رسیدن به اهداف خود به احساسات خود تکیه می کند و نگران است که در طولانی مدت احترامی که به سختی کسب کرده است از بین برود. به همین علت ممکن است گاهی نسبت به شخصیت و ارزش خود مطمئن نباشد و در شک و تردید به سر ببرد.

دیگر شخصیت های برجسته با تیپ ENFJ

  • مارگاری تایرل در بازی تاج و تخت
  • آنا کارنینا
  • آل مایت در انیمه آکادمی قهرمان من
  • ویکتور نیکیفروف در یوری روی یخ
  • مورفیوس در ماتریکس
  • امیلی اسپایر در سریال با عشق، سایمون
  • کیپو در کیپو و عصر جانوران شگفت انگیز
  • ریموند ردینگتون در لیست سیاه
  • جودی هاپس از انیمیشن زوتوپیا
  • تاداشی هامادا در 6 ابرقهرمان


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.